Vertrouwd door 10.000+ organisaties wereldwijd

Online assessment voor callcenter- en klantenservice medewerkers

Producten

zaterdag 02 november 2024

Het selecteren van de juiste medewerkers voor callcenters en klantenservice kan lastig zijn. TestGroup biedt hiervoor een speciaal online assessment, ontwikkeld voor zowel inbound- als outboundcallcenters en klantenserviceafdelingen. Dit assessment meet de 10 belangrijkste competenties die cruciaal zijn voor optimale prestaties van callcenter- en klantenservicemedewerkers. Zo krijg je snel inzicht in de geschiktheid van kandidaten en verhoog je de kwaliteit van je team.

Bestellen: online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers

Bij TestGroup kun je op twee manieren het online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers bestellen. Als je incidenteel een test wilt afnemen kies je voor een losse afname, waarbij je per kandidaat betaalt. Heb je echter vaker assessments nodig, dan is een eigen account met onbeperkt gebruik een voordelige optie. Met dit account kun je onbeperkt assessments inzetten, wat handig is voor doorlopende werving en ontwikkeling van je team. 

Online assessment voor callcenter- en klantenservice medewerkers

Het selecteren van de juiste callcenter- of klantenservicemedewerkers kan een uitdagende taak zijn. Het is belangrijk om een kandidaat te selecteren die de juiste capaciteiten en persoonlijkheid heeft en die daarnaast gretig en gemotiveerd is om je merk of bedrijf te vertegenwoordigen. Het identificeren van de juiste callcentermedewerker betekent dat je niet alleen naar vaardigheden moet zoeken, maar ook naar een persoonlijkheid die past bij de aard van het callcenterwerk. Dit rapport wordt o.a. door Vibe Group gebruikt voor het selecteren van sales personeel.

Betere klantenservice = hogere omzet

Omdat callcenter- en klantenservicemedewerkers vaak het eerste contactpunt zijn tussen het bedrijf en de klanten, kan het een enorm verschil maken voor de algehele klanttevredenheid als je de juiste mensen aan de telefoon krijgt. Getalenteerde medewerkers garanderen een prettige klantervaring en dus meer omzet.

Inbound en outbound medewerkers

TestGroup heeft een online assessment ontwikkeld dat de 10 competenties meet die cruciaal zijn voor het optimaal presteren van callcenter- en klantenservicemedewerkers. Dit online assessment is geschikt voor de selectie van medewerkers voor binnenkomende telefoongesprekken (inbound) en medewerkers voor uitgaande gesprekken (outbound).

Voorbeeldrapport van het online assessment voor klantenservicemedewerkers

Download hier een voorbeeldrapport van het online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers.  In dit rapport staan eerst de scores op de 34 Big Five competenties. Deze competenties zijn te matchen met vrijwel elk functieprofiel. Daarna worden de scores op de 4-kleuren weergegeven in een mooi kleurenwiel. Op de laatste pagina van het rapport staan de scores op de 8 competenties die voor het werken in de callcenters en klantenservice belangrijk zijn.

Salesmodule

Speciaal voor commercieel ‘outbound’ -callcenterpersoneel is ook een sales assessment beschikbaar die aan het online assessment toegevoegd kan worden. Deze module zet commerciële succes- en risicofactoren van een kandidaat op een rij.

Het online assessment callcenter en klantenservice

Het online assessment voor callcenter- en klantenservicemedewerkers bestaat uit een capaciteitentest en een persoonlijkheidstest. Het assessment is gericht op 8 competenties die specifiek voor callcenters en klantenservice relevant zijn. Uiteraard is maatwerk mogelijk en kunnen deze competenties naar wens worden aangepast. De onderstaande competenties worden (standaard) in het online assessment gemeten.

Competenties

  • Overtuigen
  • Doorzettingsvermogen
  • Flexibiliteit
  • Resultaatgericht
  • Creativiteit
  • Behulpzaam
  • Stressbestendig
  • Luisteren
  • Communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht

Voorbeeldpagina uit het assessment rapport voor callcenter en klantenservice

Maatwerk online assessments

De competenties kunnen ook worden aangepast in de vorm van een maatwerk online assessment. Je bepaalt dan zelf de competenties die in het assessment worden opgenomen. Het is ook mogelijk om een loopbaantest in het assessment op te nemen.

Onderdelen

Persoonlijkheidstest - 45 minuten

Capaciteitentest - 60 minuten

Online assessment voor callcenter en klantenservice bestellen

Een online assessment is binnen 1 uur voor je klaargezet. Uiteraard helpen wij je met de interpretatie van de resultaten. Zoek je meer informatie over dit assessment? Je kunt hier contact met ons opnemen.

De functiespecifieke online assessments van TestGroup

TestGroup beschikt over een reeks functiespecifieke online assessments die ontworpen zijn voor diverse beroepsgroepen, waaronder sales, advocatuur, recruitment, financiële sector, management, ICT en startups. Deze assessments zijn nauwgezet ontwikkeld om de geschiktheid van kandidaten voor deze specifieke functies te beoordelen. Ze bieden inzicht in de competenties en ontwikkelpunten van een individu, en evalueren de mate van overeenstemming met de vereisten van de functie. Dit bevordert het proces van het selecteren van de juiste kandidaten voor een baan, waardoor het een efficiënter en effectiever proces wordt. Met de functiespecifieke online assessments van TestGroup kun je met vertrouwen bepalen of een kandidaat bijvoorbeeld een effectieve verkoper is, een deskundige financieel expert, een visionaire manager of een nauwkeurige juridische professional. Ze zijn nauwkeurig afgestemd op de unieke eisen van elke specifieke functie.

Video: het Bridge Assessment Platform

Wil je in eigen beheer online assessments afnemen? Met een account op het Bridge Assessment Platform kun je zelfstandig online assessments afnemen. Je kunt kiezen uit afname via credits of je kunt kiezen voor een abonnement met onbeperkt gebruik.